l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20100928

    53. (una feineta, i ens en tornem)









    Deessa al camió






    –Ens hem barallat amb el xicot i m’ha fotuda fora el cotxe

    ara em cal tornar a casa caminant carretera amunt

    és una carretera pobra, camperola (com se’n diu, rural)

    s’enfila entre magres bosquets d’arbres escarransits

    sovint mig enfonsats en aiguamorts

    no hi ha gens de trànsit, el vespre és gris



    de sobte un camió

    el veig de lluny i és molt perillós

    va tot armat de ferros i duu un remolc també armat de ferros

    que balla d’un cantó a l’altre de la carretera

    amb la fúria d’un fuet titànic



    no sé ara a quin cantó de carretera anar a raure

    el remolc com la cua ferotge i eriçada d’un animalot antediluvià

    et podria doncs esclafar

    tant a l’un cantó com a l’altre



    m’esquitll cap a la dreta i llavors cap a l’esquerra

    plena d’angoixa, sense acabar de decidir on m’hauria d’entaforar

    abans el mateix camió no m’envestís

    o el remolc no m’enviés a dida



    al capdavall, totalment esfereïda

    em llenç daltabaix, de cap a un sot que em surt avinent a la vora



    amb gran terrabastall el camió s’atura a la meua alçada



    en aturar-se el brogit del motor, sent de baix estant unes riallades clares

    davalla del camió la femella qui el menava

    és una dona paradigmàtica

    és una deessa colossal

    una estàtua qui es belluga clàssicament i qui ara s’esclafeix doncs

    en veure’m aclofada i llorda al sot



    Por, migpet? Amb por no es va enlloc! – em diu, i m’ofereix la mà

    perquè pugui deseixir-me del clot estret que anguniosament m’engavanya



    Puja amb mi – em diu

    No puc; tornava a la Vila Grossa

    Ara mateix hi vaig jo

    descarreg només una petita tossa aquí mateix, i som-hi; au




    vora d’ella m’hi trob aitan bé

    és com una guerrera dels temps mitològics

    formosíssima, fortíssima, mortífera



    Com et dius?

    Dolceta... Dolça

    Dolça... i m’hi jug que la teua sangueta és vi dolç – m’acarona

    alhora les cuixes amb ungles esmolades

    i pens que si fóra gata em posava ara mateix a parrupar

    car m’hi estic aitan bé, tan protegida

    els garfis de les seues ungles com àncores de seguretat

    i bleix, apaivagada, com ara de bell nou dolçament bressolada

    per qualque celestial gloriosa heroïna

    dels meus somnis més casts de verge sentimental



    i el pet que avia és com ara un tro potent

    i se’n riu, i vull imitar-la i em surt un petet molt tímid, i em diu

    Peta’t tan fort com calgui

    al món no s’hi va de migpet

    amb por no vas enlloc; peta’t, riu-te’n

    soroll rai, trenca el que calgui

    envia als collons tot el que et faci nosa!




    i se m’escapa a cient algun petet més ardidet i me’n ric de valent

    car mai com avui no m’he banyat en tanta de benaurança

    ni he tastada tanta de llibertat

    i fins doncs gos enfonsar el cap rialler entre els seus pits fenomenals i tot

    i hi sóc, com dic, tan feliç mentre menem aquella fera metàl·lica

    carretera envant, i aitan esbojarradament i sorollosa com podem

    el rabiüt remolc alhora tolent i arranant a tort i a dret

    arbrots animalots signes



    tot d’una la deessa frena enmig d’enlloc

    Ja hi som, la Dolça; una feineta i ens en tornem



    davalla del camió, s’atraça poderosament cap al remolc

    i cada cop més horroritzada veig què fa ni què s’empesca



    d’un caixot amarrat al remolc en treu dos farcells humans

    són dos homes lligats de mans i de peus, i emmordassats

    els duu penjats un a cada mà com si dugués dos catxaps de no re



    Vine, que els sebollirem

    gairebé caic del marxapeu

    em tremolen les cames mentre li vaig darrere

    els farcells (aquelles dos homenots empaquetats) es debaten maleïdament



    Els duc vius, perquè tot i que puden de merda del cagats que van

    encara puden menys que no si fossin ja morts


    i la seua rialla esclata i retruny pels boscs desolats



    els ulls de por de dos ostatges m’encomanen la por

    i, marejadota, em vaig endarrerint

    i la colossal beutat es tomba i em repta

    Amb por no es va enlloc, migpet!

    i m’etziba, la formidable, formidable empenta

    i entre panteixos i ais reprimits

    assoleixc tanmateix de mantindre-me-li prop



    s’atura a un clap

    descarrega d’espetec els dos homes o gegantines larves allí mateix

    (llurs embalums inquiets impotents d’anar enlloc)

    amb una pala de tall esmolat que duia fins ara sota un braç

    en un tres i no res forada el terra del clap pedregós i sec

    n’escapça les rels com si fossin només nervis enfebrats d’una terra retuda



    i ara sense cap mena de pausa ni cerimònia

    com si encara enfonsés el ferro a la terra

    amb el tall esmolat de la mateixa pala

    comença de fer bocins un dels dos enfarcellats



    li talla les cames si fa no fa a l’alçada dels genolls

    els braços si fa no fa a l’alçada dels colzes

    llavors el coll



    rodola el cap horroritzat



    Són més fàcils de colgar quan els tens fets a peces, migpet!

    m’ho diu rient amb dents qui relluen gloriosament



    no gens cansada, comença ara de fer bocins l’altre home

    i jo ja no puc més, me’n vaig corrents



    me’n vaig, corrent, lluny d’aquell malson

    tan lluny com puc



    Migpet, et perdràs!

    els riallosos mots de l’heroica deessa em retopen pel cervell

    com si amb la veu m’hi llencés boles negres de goma densa



    he trobada una barracota perduda al bosc

    sembla habitada; truc a la porta

    em surt, mandrós, un home gran, petitó i nerviüt, burleta

    Ei, la minyona, quina carota; quin llop més lleig no has vist!

    Truqueu de seguida a la policia, si sou servit!

    Hi ha una boja al bosc qui assassina humans!


    Una boja, oi? Entra, entra, que hi trucarem



    ca seua put tota a podrit

    A la cuina hi deu haver conyac – m’hi atraça amb el gest

    i, tantost m’hi faig, ell despenja l’aparell –Policia! Correu-hi, correu

    sóc el del Mas d’en Fosc; per la vora s’hi foten terribles crims

    que astorarien els més bemparits i tot!




    a la cuina la pudor de podrit encara és pitjor

    no hi trob enlloc cap estomacal

    ni al rebostet escrostonat



    beuré d’una ampolla de vi agre que hi ha a la lleixa, ecs!



    per la finestrella o l’espirall del rebostet

    hi veig fer cap l’escultural camionera



    s’adreça a pas de guerrera a una bordeta o canfelip molt desmanegat

    en treu, penjats de cada braç, dos altre homes

    lligats de mans i de peus, i emmordassats



    amb la pala de tall esmolat fa un clot a terra

    no gaire lluny del rònec canfelip



    esfereïdament me’n vull tornar

    mes unes mans de ferro m’amorren a la finestreta

    el Fosc, l’home podrit, em té collada

    i ara m’endinya cul amunt el seu vit roent, quin mal!



    quin mal mentre em viola l’home podrit

    i fora, la bestial divina beutat desmembra els seus ostatges

    esparverats i muts

    i ara tapa i atapeïx el clot i el Fosc se m’ha escorregut al recte

    i ara jo potser volia respirar

    i veig la deessa marcial qui treu dos cossos més del canfelip tremolós



    quants d’ostatges desesperats no hi deu tindre amuntegats

    afetgegats; n’hi deu tindre milers!



    trinxa amb tanta de facilitat

    i amb tanta de destresa de traça de gràcia

    trinxa i trinxa

    trinxa, a reguitzells, humans



    els trinxa per a millor encabir-los a cada sot angoixant i estret

    i alhora el Fosc torna a burxar amunt, entre la sang i la merda

    del meu adolorit budellet d’avall

    el meu trau d’arrere

    aquell clotet jussà fins ara tan estretet i primmirat

    i ara bojament botxinejat

    potser ja aitan ample i adotzenat, complagut, com l’altre



    No! No! – anava a cridar

    mes la mà podrida del Fosc no m’ho permet



    Sobretot no l’ofenguessis; ella no permet que ningú l’ofengui

    aquells qui avui sebolleix l’ofengueren ahir

    i ella els tol la vida els tol la dignitat els tol la individualitat

    els tol cada sentit

    els tol d’empertostemps el mateix record

    car ningú mai no els trobarà ni sencers ni a bocins ni els identificarà

    en barreja els bocinets i hi llença un dissolvent perquè es fonguin

    en un aixarop molt repel·lent




    tragits d’orxegada em sacsen irresistibles

    tret que el Fosc amb el seu alè podrit a cau d’orella em teixeix

    amb filets d’esperança una cenyida mortalla que em refresca l’esperit

    Tanmateix no et capfiquis, que ara mateix farà cap la bòfia



    i és cert, sentim trucs a la porta de la barraca

    Fosc! Fosc! Policia!

    mes, oh desil·lusió, immediatament les clares rialles de la guerrera

    es barregen amb les fètides del Fosc

    qui ha pretès d’anar a obrir “els agents”



    escruixida i alhora tot d’una resolta

    m’he feta doncs forta dins el rebost

    he falcades ambdues portes

    o la porta i el ventall de la finestreta

    l’una amb un tallador massís de tallar-hi carn

    l’altra amb un tamboret

    i jo sóc enmig fent força amb els peus contra el tallador

    contra el tamboret amb les mans

    i m’haurien doncs d’esclafar abans no reeixissin de treure-m’hi



    fora, incessants, les rialles es perllonguen indefinidament

    i jo fent força

    fent força, fent força perquè la meua gàbia sigui prou hermètica



    fins que...



    sirenes de vehicle policial

    la bòfia salvadora!



    trucs ferms ara, i fermes veus d’home

    Policia! Obriu!



    ah que contenta no estic

    alliberada al capdavall!



    sóc jo qui ha corregut a obri-los



    els dos ben plantats agents em diuen què tinc



    Doncs... – i començ d’explicar-los-ho... quan...



    quan el tercer dels policies també entra a la barraca

    hi fa cap fent xanxa, molt bonhomiosament

    Aquest trist darrer mendraig, tanmateix, renoi, la sentoreta

    hom en diria avantsala del paradís

    les flaires celestials, vull dir!




    i tots tres amb bon humor se’n riuen – àdhuc m’hi afegiria

    tret que ara la veig, el tercer (la tercera) dels policies



    un neguit pregon m’acull

    una angúnia m’ennuega

    un nerviosisme em trasbalsa



    la tercera agent...

    s’assembla talment a la guerrera del camió!

    hom en diria bessones!



    ja no estic segura de re

    m’interroguen, bona gent

    i per comptes he començat a quequejar esmeperdudament



    els bòfies no saben què escriure

    em guaiten esverats –Què...? Què...?



    musclejant se’n tornen cap a fora i em lleixen soleta amb la dona



    em diu, somrient cruelment –Por, migpet?

    Amb por no es va enlloc




    m’engrapa pel bescoll

    m’aixeca com si li sóc farcellet de palla; a l’altra mà ja hi duu la pala



    fora finestra, els tres mascles fan l’orni

    els pseudoagents i el Fosc potser cacen bolets fosforescents

    per a la minestra de la nit



    ara que sortirem pararan compte a tombar-se-li si fa no fa reverents

    no voldran pas ofendre-la



    es veu que tothom qui li tomba l’esquena l’ofèn.






    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.